fbpx
Øvrige leadkanaler

Øvrige leadkanaler

Leads skal ikke nødvendigvis indsamles online

I stedet kan du f.eks. alliere dig med fysiske butikker eller beslægtede produkter og indsamle salgsleads derigennem. I nogle tilfælde foregår det f.eks. ved, at du kan sende en voucher med i en opstartspakke, når en forbruger køber en ny bil eller et kæledyr. Sådanne løsninger kan være meget effektive til at levere højt kvalificerede leads, men de vil oftest være væsentligt dyrere end at indsamle online.

Derudover har de fleste virksomheder en eller anden form for kundedatabase. Det kan være, I har kunder, som er tilmeldt jeres nyhedsbrev, nogen I har mødt på en messe, eller nogen, som selv har henvendt sig. Det kan også være, I allerede har en kundedatabase i et CRM-system. Alle disse data kan vi plotte ind i vores system, så de bliver samlet sammen med jeres øvrige salgsleads, og på den måde give jer et bedre datagrundlag, når I skal arbejde videre med jeres salgsleads.

Hvilke leads der fungerer bedst for lige præcis din virksomhed afhænger af mange forskellige faktorer, og det kan godt betale sig at forberede dig grundigt, inden du går i gang, med at købe leads. Hvis du bruger flere affiliate-netværk, kan du f.eks risikere, at købe det samme lead flere gange, at du modtager en volumen, som ikke passer til din kapacitet, eller at du modtager leads, som ikke er ”beriget” med den information, som du har behov for.

Hvis du vil være sikker på at få nok gode salgsleads til lige præcist dit formål, kan det derfor være en god idé at have en data-/lead-broker involveret, når du køber salgsleads online.

Gennem The Data Company kan du få adgang til alle de forskellige typer af leads, og vi kan samtidigt sikre, at:

  • dit salgslead ikke er registreret på Robinsonlisten
  • du ikke køber det samme lead to gange
  • du kun aftager leads fra de kanaler, som giver størst konvertering

Med The Data Company som samarbejdspartner får du adgang til alle de salgsleads, der er på markedet. Vi kan hjælpe dig med at købe salgsleads ind, opsætte dine indsamlingskampagner, screene udvalgte salgsleads gennem telemarketing-kampagner og sikre dig, at du kun skal bruge penge på de kvalificerede salgsleads, som giver størst mulig chance for et fornuftigt afkast.

Vi hjælper også med at modtage de salgsleads, du selv indsamler, og undersøge om det enkelte salgslead ville kunne skaffes bedre eller billigere fra en anden kanal – live. På den måde kan vi hjælpe jer med at selektere de mest profitable lead-kanaler, styre datastrømmene fra de forskellige leverandører af salgsleads, og dernæst levere data direkte i et telemarketingsystem til udringning, så I har data til rådighed så hurtigt og så friskt som muligt.

Kundedatabase

De fleste virksomheder har både nuværende og tidligere kunder registreret i en eller anden form for database og meget ofte i et CRM system. Mange virksomheder arbejder også struktureret med både gensalg til tidligere kunder, hvor man forsøger at vinde en kunde tilbage med et godt tilbud, op-salg til nuværende kunder, hvor der sælges mere af det samme til en aktiv kunde og/eller krydssalg til nuværende kunder, hvor der sælges andre/nye produkter til en aktiv kunde.

Konverteringen, eller succesraten, på tidligere og nuværende kunder, er ofte bedre end konverteringen på kanvasemner. Dette er blandt andet fordi, tidligere og nuværende kunder minimum en gang før har vist, at de er villige til at indgå en aftale med din virksomhed. På den måde kan aktive og tidligere kunder ofte udgøre en væsentlig del af en stærk pipeline i forhold til fremtidigt salg, og derudover kan din kundedatabase også rumme værdifuld viden om dine kunder, som også kan bruges generelt i ny-salg og generel markedsføring.

Hvis du ønsker at gennemføre krydssalgskampagner, altså salg af nye/andre produkter til aktive eller tidligere kunder, er det meget vigtigt at være opmærksom på de regler og begrænsninger, som findes i både Markedsføringsloven og Forbrugeraftaleloven, og som foreskriver, at al direkte henvendelse til private forbrugere forudsætter specifik tilladelse (permission) fra forbrugeren – bare fordi en kunde allerede køber fiskefoder hos dig, må du altså ikke henvende dig via telefon til kunden for at sælge t-shirts.  

En smart måde at holde styr på dine kundedata?

Et CRM system bliver som oftest anskaffet i virksomheden, for at man kan holde styr på sine kunder. Men er det i virkeligheden, det udbytte man får ud af det? Tit findes der masser af ubrugt og forældet data i CRM systemer, og det kan have store konsekvenser for virksomheden. Derudover får du ikke det fulde udbytte af et ellers ikke helt billigt IT-system.

F.eks. kan du risikere, at de oplysninger, du har liggende på en række virksomheder, ikke længere er relevante, fordi virksomheden måske er lukket eller flyttet, eller at den kontaktperson, du har, ikke længere arbejder i virksomheden.

Hvis du bruger dine data i CRM systemet til at kontakte potentielle kunder ud fra, kan det koste dyrt. F.eks. kan en telemarketingkampagne på baggrund af forældet data hurtigt koste dig flere 1.000 kroner, og dine sælgere arbejder forgæves på at få fat i en kontakt, som ikke længere er relevant.

The Data Company kan hjælpe dig med at forvandle dit CRM system eller din kundedatabase til en effektiv leadkanal. Vi kan meget effektivt berige din data med ny viden som f.eks. Conzoom® koder, foretage relevante analyser af din database, opdatere din database med nye kontaktinformationer eller route dine CRM data gennem vores SaaS løsning, så relevante emner automatisk bliver sendt videre til behandling i et ringesystem eller via SoMe kanaler. Vi kan også hjælpe dig med at indhente eller forny permissions til specifik markedsføring overfor dine aktuelle kunder.

Ved at koble dit CRM system på The Data Companys SaaS løsning, kan du ikke bare få en værdifuld leadkanal ud af dit CRM system, du kan også optimere dit øvrige leadindkøb, på baggrund af den viden som vi får fra dit CRM system, og det hele kan følges i realtid via vores BI dashbords, hvor du f.eks. kan se, hvilke Conzoom® grupper der i øjeblikket er kunde hos dig, og hvordan gensalgskampagnerne konverterer i sammenligning med ny-salg på de leads, du f.eks. har indkøbt gennem The Data Company. Via vores SaaS løsning kan vi f.eks. udarbejde en tvillingeanalyse, som bl.a. kan bruges til at fokusere din markedsføring omkring nye kunder med de samme signifikante karakteristika som dine aktive kunder. Derudover kan indsigten også bruges til at arbejde aktivt med at reducere kundeafgang (retention) eller finde nye kunder, som minder om dine mest loyale eller profitable kunder.

Brug dit CRM system strategisk

Hvis I bruger jeres CRM system korrekt, og sørger for at jeres data hele tiden er opdaterede, vil I kunne bruge systemet i strategiske beslutninger, som på baggrund af det valide datagrundlag, højest sandsynligt vil give jer nogle rigtig gode resultater.

Hos The Data Company kobler vi os op på dit CRM-system og vasker og beriger dine data, så du får en fuldstændig opdateret database. Alle de brugbare oplysninger som f.eks. branche, adresse, telefonnummer, antal ansatte, omsætning, kreditrating, osv. på de virksomheder, du har i din database, vil blive udfyldt og korrigeret, så de ikke længere er mangelfulde og fulde af fejl. Har du B2C kunder, vil vi desuden kunne berige dem med Conzoom® koder, så du får et helt klart billede af, hvilken målgruppe de tilhører.

En anden fordel er, at du nu får mulighed for at få klarlagt, hvem dine bedste kunder er, og hvilken målgruppe du fremover bør fokusere på for at få mest muligt ud af dine data.

Fordi vi kobler vores system til dit CRM system og automatiserer processerne, vil alt dit data fremover automatisk blive vasket og beriget. Dermed slipper du for en masse opslidende arbejde med at vedligeholde dine data.

Datasikkerheden skal være i top

Eftersom dit CRM system indeholder masser af personfølsomme oplysninger, garanterer vi jer også, at vi har styr på GDPR. Vi arbejder med GDPR hver eneste dag, og ved hvor essentielt det er, at både I og vi har styr på kundernes data. Vi kan derfor også tilbyde jer en permission database, hvor vi opbevarer og holder styr på alle de samtykker, I har indsamlet i et sikkert og lukket system.

Du kan helt sikkert også skaffe salgsleads på andre måder end via online indsamling eller dit CRM system, f.eks. via fysik indsamling til konferencer og lignende, via dine kundeservicekanaler, eller du kan lade The Data Company indsamle via vores samarbejdspartnere. Underordnet om the Data Company hjælper dig med lead-indsamling eller ej, så kan det ofte være en god idé at sende dine leads gennem vores SaaS løsning, så du kan få mulighed for og hjælp til effektivt at sammenligne og optimere alle dine leadkanaler. En stor fordel ved en mere analog indsamling er, at der ofte vil være en relativt god konvertering på denne type leads, men samtidigt er det dog også vigtigt at være opmærksom på, at omkostningen til at indsamle leads på disse måder ofte vil være markant højere end via online indsamling. Du kan altid kontakte The Data Company, helt uforpligtende, for at høre mere om mulighederne for at indsamle leads gennem andre kanaler end de oplagte online kanaler.

I forbindelse med B2B salg og markedsføring er der ofte behov for at få en eller anden form for interessetilkendegivelse fra et lead, inden det reelt kan kaldes et lead. Det kan også være interessant at vide præcist hvem i en given virksomhed, man skal snakke med, og om den eller de relevante personer overhovedet har en aktuel interesse i at høre mere om dit produkt.

The Data Company kan hjælpe dig med at skaffe kontaktinformationer til relevante beslutningstagere, f.eks. direkte telefonnummer, e-mail adresse eller LinkedIn profil, og vi kan også hjælpe dig med at afdække interessen for dit produkt, inden du selv bruger tid på at henvende dig til leadet. Det kan f.eks. være ved, at vores samarbejdspartner The Call Company ringer og screener leadet, eller at vi opsætter en online kampagne til indsamling af permission/interessetilkendegivelser, inden vi sender emnet videre til dig som et lead.  

Leadscreening kan være en meget effektiv kanal til at etablere en relativ stor pipeline på relativt kort tid, men samtidigt er det også en relativt dyr metode til anskaffelse af leads. Online indsamling kan derimod være relativt billigt men samtidigt mindre effektivt, hvis du ønsker en stor pipeline hurtigt.

Scroll til toppen