fbpx

OPTIMÉR DINE INDKØB AF SALGSLEADS

Spar penge og få bedre og mere kvalificerede salgsleads.

Et salgslead kan opstå og rekvireres på mange forskellige måder. Det kan f.eks. være tidligere kunder hos din virksomhed eller ”selvringere” som, motiveret af din markedsføring eller efter en Google søgning, vælger selv at ringe til din virksomhed for at høre mere om jeres produkter. Det kan også være, at I køber jeres leads hos andre virksomheder, som er specialiseret i at indsamle leads til forskellige brancher.

Uanset hvordan du markedsfører dig, eller hvordan du tager fat i potentielle kunder, er det vigtigt, at du rammer de rigtige og ikke bruger unødige ressourcer på irrelevante salgsleads.

Telemarketing er en af de mest effektive rekrutteringskanaler af nye kunder eller medlemmer til jeres forretning, men det er samtidigt også en af de dyreste. Derfor er det naturligvis vigtigt, at de emner, der skal kontaktes, bliver de bedst mulige.

De fleste virksomheder, der køber salgsleads, får dem ofte fra flere forskellige leverandører. Men mange er ikke klar over værdien af de salgsleads, de køber. Ved du for eksempel, hvor gamle de salgsleads, du køber, er? Ved du, om de allerede er i din database, eller om du køber dem flere gange hos forskellige lead-leverandører? Ved du, om de salgsleads, du køber, er relevante for dit produkt og dit budskab? Mon de er indsamlet i henhold til gældende lovgivning?

Og hvorfor skal der være en grænse for hvor mange salgsleads, du kan købe om måneden?

Hos The Data Company har vi arbejdet med køb af salgsleads lige fra starten, og vi mener ikke, der skal være så mange faldgruber og begrænsninger, når man køber salgsleads. Derfor giver vi vores kunder ubegrænset adgang til alle de salgsleads, der findes i markedet.

Vi samler dine leadkanaler et sted, så du kan danne dig et bedre overblik over dem. De fleste virksomheder har salgsleads fra flere forskellige kanaler. Det kan for eksempel være salgsleads fra online indsamlinger, såsom permission leads, survey leads og leads fra microsites. Det kan også være kanvasdata fra forskellige kilder eller de salgsleads virksomheden allerede har liggende i deres kundedatabase.

Det kan være svært at danne sig et overblik over den samlede leaddatabase uden et samlet overblik. Med et samlet overblik får du mulighed for at inddele dine kundeemner i forskellige kategorier eller forbrugerprofiler. Du kan også se hvilke leadkanaler, der performer bedst og se alle data i et live dashboard.

Grafen her indikerer pris- og volumenforskelle på de forskellige typer af leads.

Volumen og pris på salgsleads varierer meget

Der er meget stor forskel i volumen og pris alt efter hvilke salgsleads, du indkøber. Hos The Data Company har vi inddelt salgsleads i tre forskellige kategorier: Nummeroplysningsdata, online indsamling og øvrige leadkanaler.

Som hovedregel er de leads, man køber fra kanaler, som giver stor volumen, langt billigere end deleads, man køber fra kanaler, som giver en lille volumen, mens leads fra kanaler med lille volumen ofte er mere kvalificerede og giver en bedre konvertering end leads fra kanaler med stor volumen – men sådan er det ikke altid.

Vi hjælper også med at modtage de kundeemner, du selv indsamler, og undersøge om det enkelte salgslead ville kunne skaffes bedre eller billigere fra en anden kanal – live. På den måde kan vi hjælpe jer med at selektere de mest profitable lead-kanaler, styre datastrømmene fra de forskellige leverandører af salgsleads, og dernæst levere data direkte i et telemarketingsystem til udringning, så I har data til rådighed så hurtigt og så friskt som muligt.

Nummeroplysningsdata (også kaldet kanvasdata eller teledata) er alle de salgsleads man i princippet kan få ved at slå op i telefonbogen. Teledata er forholdsvis billige salgsleads og der er rigtig mange salgsleads at få fingrene i. Ulempen er at de ikke er specielt segmenterede og derfor kan indeholde rigtig mange irrelevante salgsleads for din virksomhed. Fordelen er at du her får rigtig mange salgsleads at kontakte og derfor kommer ud til en meget bred gruppe af kunder. Det kan være en stor fordel, hvis du endnu ikke har helt styr på hvilke kunder, der er de bedste for din virksomhed at kontakte.

Salgsleads der indsamles online kan for eksempel være personer, som har svaret på et spørgeskema eller deltaget i en konkurrence. Salgsleads fra sådanne kanaler giver naturligvis ikke lige så mange leads, som hvis de er indkøbt gennem teledata, og de er også dyrere. Til gengæld er salgsleads herfra mere kvalificerede, fordi du er sikker på, at de opfylder dine kriterier. Det kunne for eksempel være at dine kunder skal være forældre eller interessere sig for noget specielt.   

De fleste virksomheder har allerede en eller anden form for kundedatabase. Det kan være, I har kunder, som er tilmeldt jeres nyhedsbrev, nogen I har mødt på en messe, eller nogen som selv har henvendt sig. Det kan også være I allerede har en kundedatabase i et CRM-system. Alle disse data kan vi plotte ind i vores system, så de bliver samlet sammen med dine øvrige salgsleads, og på den måde give dig et bedre datagrundlag, når du skal arbejde videre med dine salgsleads.

Klik på kasserne herunder, og læs mere om de forskellige kategorier af salgsleads.

Vi samarbejder med...

Scroll til toppen