fbpx
Tvillingeanalyser

Tvillingeanalyser

En smartere måde at finde nye kunder på

Der findes mange metoder, du kan bruge, til at finde nye kunder med, men en af de mest effektive metoder er at finde kundeemner, som ligner de kunder, du allerede har. Det kan man gøre med en såkaldt tvillingeanalyse.

En tvillingeanalyse er en analyse af dine forskellige kundegrupper, som belyser en lang række karakteristika hos dem for derefter at bruge disse til at lede efter nye kunder med samme karakteristika.

Når du har en liste klar med dine tvillingekunder, kan du målrette din markedsføring direkte til dem på tværs af medierne, og det giver dig en langt højere ROI, end hvis du blot målretter dine annoncer ud fra almindelige kriterier som branche, virksomhedsstørrelse, alder eller civilstatus. Listen kan både bruges online på de sociale medier eller til telemarketing.

Fordi kundeemnerne fra en tvillingeanalyse minder om de kunder, du allerede har i forvejen, er der langt større sandsynlighed for en konvertering, og det er meget lettere for dig at producere content, som passer på målgruppen, fordi du kender deres adfærd og behov.

Ved hjælp af vores analyseværktøjer, kan vi hjælpe dig med at finde tvillinger på markedet ud fra et grundigt datagrundlag. Fordelen ved at lave analysen på denne måde, frem for at lave den manuelt, er at vores system oftest finder frem til sammenhænge og potentiale, som man ofte ikke selv får øje på.

Find nye potentielle markeder

Med en tvillingeanalyse kan du også få klarlagt nye markeder, som har potentiale. Overvejer du f.eks. at starte din virksomhed op i Sverige, giver det god mening at undersøge, om der findes tvillingekunder der. Du kan også få øjnene op for nye brancher, som passer ind i din målgruppe, efter en tvillingeanalyse.

Tvillingeanalyser kan laves både inden for B2C og inden for B2B.

Scroll til toppen