fbpx
Kundesegmentering

Ram plet med din markedsføring

Ved at inddele dine kunder i forskellige grupper, kan du lettere kommunikere målrettet til dem, og effekten af din markedsføring øges. Det giver sig selv, at enhver vil reagere mere positivt på en henvendelse, hvis man føler, at det man bliver kontaktet om, henvender sig til ens person, og er brugbart, for de behov man har. Det kan ses på bundlinjen, og derfor er det værd at koncentrere sig om.

Man kan segmentere sine kunder ud fra mange forskellige faktorer, og alt efter hvilken branche du befinder dig i, kan det være forskelligt hvilke ting, der giver mening at inddele dine kunder efter. For eksempel kan du segmentere dine kunder efter, om de har børn eller ej, om de bor i nærheden af hav eller sø, om de har en eller flere biler, og på den måde kan du ændre budskabet alt efter, om der f.eks. er tale om forældre eller folk uden børn.  

Når du segmenterer dine kunder i forbindelse med din markedsføring, er det ikke nødvendigvis optimalt udelukkende at fokusere på den viden/data, du allerede har omkring dine kunder. Bare fordi du har en dårlig betaler i Ringkøbing, kan du f.eks. ikke nødvendigvis konkludere, at kunder fra det område nok er dårlige betalere. Derfor kan det ofte bidrage med stor værdi, at berige sin kundedata med ekstern kvalificerende data i forbindelse med en kundesegmentering.

Hos The Data Company kan vi meget effektivt hjælpe dig med at udarbejde en relevant kundesegmentering, som kan anvendes til optimering af din fremadrettede markedsføring.  

Når vi foretager en målgruppe segmentering, kigger vi blandt andet på kundens:

  • Forbrugerprofil (Conzoom®)
  • Adressedata
  • Livstidsværdi (Customer Lifetime Value)
  • Indbetalinger
  • Dækningsbidrag
  • Interaktioner

Vi benytter os af en lang række data fra forskellige kilder, som alle er med til at berige dine kundesegmenter med masser af brugbare oplysninger. Jo bedre dine segmenter er opdelt, jo mere kan du målrette kommunikationen, og jo bedre vil den virke.

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.