fbpx
Kundeanalyser

Statiske kundedataanalyser

Få et klart overblik over hvilke kunder der er de bedste

En kundeanalyse kan give dig mange brugbare informationer, som kan hjælpe dig til at træffe endnu bedre beslutninger og til at målrette din markedsføring og på den måde hæve din konverteringsrate.

En grundig kundeundersøgelse kan for eksempel være med til at belyse spørgsmål som disse:

  • Hvad køber dine kunder, hvor meget og hvornår?
  • Hvor er dine kunders touch-points?
  • Hvornår har dine kunder tænkt sig at forlade dig?
  • Hvilke kunder er mest profitable?
  • Hvilke kanaler og hvilke kampagner giver de bedste kunder?

Vores kundeanalyse giver dig et helt klart overblik over, hvilke kunder der er de bedste. For det meste er det kun en lille del af virksomhedens kunder, der står for den største del af omsætningen, og derfor er det selvfølgelig essentielt, at du har styr på, hvem de kunder er, og hvordan du skal få fat i flere af dem.

Erfaring og datamængde giver ekstra viden

Når vi laver kundeanalyser for vores kunder, benytter vi os i høj grad af den erfaring, vi har gjort os med andre kunder, og den store mængde data vi har til rådighed, gavner alle vores kunder på kryds og tværs.

Vi bruger naturligvis den historiske data fra din virksomhed som grundlag for analysen, men det data, vi har samlet fra tidligere, kan give analysen et meget bedre datagrundlag, og derved gøre den mere valid og brugbar.

Et kig ind i fremtiden

Med den rigtige kundeanalyse kan du så at sige få et lille indblik i fremtiden. Det vil være muligt for dig til en vis grad, at forudse hvad dine kunder har tænkt sig at købe og hvornår, men også hvornår de har tænkt sig at forlade din virksomhed til fordel for en anden. Med den viden kan du agere, før du mister kunden og skubbe til et salg, fordi du rammer med din markedsføring, på det perfekte tidspunkt.

Når du arbejder med marketing, ved du også hvor vigtigt det er, at du kan kommunikere forskelligt til forskellige målgrupper. Det kan nogle gange være svært at vide, hvordan man skal kommunikere til de forskellige målgrupper. Men med personprofiler kan du danne dig et klart overblik over, hvilket mindset kunderne har, og derved sætte dig bedre ind i hvilke behov jeres produkter eller services kan dække hos den enkelte kunde.

De fleste der arbejder med markedsføring til dagligt, ved hvor vigtigt det er, at man taler til sin målgruppe, og at ikke alle kunder er ens. Det fleste har også inddelt deres kunder i segmenter, men med det data vi har adgang til, kan vi hjælpe dig med at gøre beslutningsgrundlaget endnu bedre og din kommunikation endnu skarpere.

Når du skal skaffe nye kunder, kan det gøres på mange forskellige måder. En af de mere effektive måder er via en tvillingeanalyse, hvor man leder efter kunder, som ligner de kunder, man har i forvejen.

Først og fremmest kigger man naturligvis på hvilke kunder, der er de bedste i virksomhedens kundedatabase. Herefter laver man en profil af disse og sætter kriterierne for disse ind, når man indkøber nye salgsleads. På den måde får man fingre i de mest kvalificerede kundeemner, og har en meget større chance for at ramme plet med markedsføringen og konvertere bedre.

Klik på kasserne herunder og læs mere om de forskellige former for kundeanalyser.

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.