fbpx
Hitrate optimering

Hitrate optimering

Brug kundeanalyser til at øge din konvertering

Hvis man ønsker at få mest muligt ud af sine markedsføringskroner, skal man først og fremmest hæve sin hitrate. En hitrate er den procentdel af dem, du rammer, som ender med at vise interesse for din virksomhed.

Man kan optimere sin hitrate på mange forskellige måder, men den mest effektive, er at bruge den viden, man kan få fra en kundeanalyse. Ud fra den, vil du blandt andet kunne:

  • Nøjes med at sende markedsføring/tilbud til kunder, der har et reelt behov
  • Justere markedsføringen/tilbuddet, så den taler til kunden og dennes behov
  • Nøjes med at markedsføre dig på de medier, hvor de rigtige kunder er

Hver eneste gang du laver en eller anden form for markedsføring, har du naturligvis en forventning til, hvordan det skal performe. Når du for eksempel sender et nyhedsbrev afsted til dine kunder, forventer du sikkert, at en vis procentdel åbner det og klikker sig videre ind til dit website. Måske forventer du endda, at de kontakter dig eller køber en vare eller service hos dig.

Vores kundeanalyser kan hjælpe dig med at hæve din konverteringsoptimering, fordi du får en helt unik viden om kundernes adfærd og hvor, hvornår, hvordan, og til hvem du skal kommunikere. Ved at ramme den rigtige målgruppe og kommunikere korrekt til den, øger du også din hitrate.

En konstant optimeringsproces

Markedet ændrer sig konstant, og derfor er det også essentielt, at du hele tiden arbejder på at optimere din hitrate. Ved at opsamle data om dine kampagners performance overfor forskellige målgrupper og automatisere flowet, vil du hele tiden komme ud til de kunder, som potentielt vil give dig den højeste hitrate og dermed den bedste indtjening.

Det handler ikke kun om at skaffe salgsleads

Når du skal optimere din hitrate, handler det ikke kun om at skaffe salgsleads eller få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Det handler i høj grad også om at fokusere på, at dem, der tilmelder sig nyhedsbrevet eller udfylder din kontaktformular, rent faktisk bliver til en kunde og dermed skaber en reel værdi for din virksomhed. Derfor måler vi ikke kun på klikrater, men i særdeleshed også på hvor mange kunder, du opnår i sidste ende.

Scroll til toppen