fbpx
Churn forudsigelse

Churn forudsigelse

Kom dine kunder i forkøbet, og behold dem længere

En stor kundeportefølje er et kæmpe aktiv. Men der kan skjule sig oplysninger, som gør den meget mindre værd, hvis I ikke agerer på det i tide. Mange virksomheder er ikke klar over hvor stor en andel af deres kunder, der er på vej væk. Og det kan betyde at porteføljen skrumper ind inden for bare nogle få måneder, hvis ikke du reagerer.

De færreste virksomheder har nok lavet en helt konkret beregning på, hvad det har kostet at få en kunde ind i virksomheden, og langt færre har opgjort den tabte omsætning, det har givet at miste en kunde.

Mange abonnementsbaserede virksomheder mister dagligt kunder til konkurrenterne, og er klar over, at det kræver et konstant arbejde, for at få nye kunder i butikken. De bruger derfor masser af ressourcer på at skaffe nye kunder på daglig basis.

Hos The Data Company tror vi på, at fastholdelse af kunder er meget billigere og mere værd end at skaffe nye. Derfor hjælper vi dagligt virksomheder i mange forskellige brancher med at identificere de kunder, som er på vej væk. Det kaldes også churn forudsigelse og bør være en vigtig del af din forretningsstrategi. For hvad nu hvis, du vidste, hvornår dine kunder var på vej ud?

I samarbejde med The Data Company kan du få viden om, hvornår en kunde, et medlem eller en bidragsyder formentligt tænker på at forlade din virksomhed. Dermed kan du modvirke churn eller frafaldet af kunder, medlemmer eller bidragsydere ved at påvirke dem eksempelvis igennem opkald, mail eller SMS og sørge for, at de husker, hvorfor de i sin tid, valgte at blive kunde hos jer. Det er en vigtig strategi i forhold til at sikre jer at mængden af kunder i jeres portefølje ikke falder. Uden en churn forudsigelse risikerer I nemlig at miste en masse kunder i løbet af en meget kort periode eller konstant at bruge alt for mange ressourcer på at skaffe nye.

Blot ved at bruge den data vi kan indsamle for dig, kan vi hjælpe dig med at få et overblik over hvilke kunder, du bør følge op på, inden de hopper videre. Vi kan give dig en live-analyse af, hvilken type kunder, der forlader din virksomhed, og om det er kunder, det kan svare sig at investere i at få tilbage igen. Her kigger vi blandt andet på deres livstidsværdi, og på hvilket kundesegment, de tilhører.

Med vores churn forudsigelse får du samtidigt også indblik i, om der er målgrupper, det ikke kan svare sig at bruge ressourcer på. Vores live-analyse giver dig desuden indsigt i kundernes loyalitet, forskel på salgskanaler, hvilke segmenter der er mest attraktive, osv. Analysen kan både laves som et enkeltstående øjebliksbillede, men vi anbefaler klart at have den tilgængeligt live, så beslutninger ikke tages baseret på forældede tendenser.

Scroll til toppen