fbpx

Indsigt og optimering

Ved du, hvor meget dine kundemner er værd?

For at have det bedst mulige beslutningsgrundlag, når du skal træffe beslutninger om hvilke kundeemner, du vil fokusere på og bruge ressourcer på, er det vigtigt, at du ved, hvad de enkelte kundeemner har af værdi. For eksempel kan det være en meget stor hjælp, at vide om kunderne er dårlige betalere, eller om de stadig passer ind i din primære målgruppe. Måske er de flyttet fra hus til lejlighed eller omvendt, har fået børn, er blevet skilt eller noget andet, som kan have betydning for deres værdi for din virksomhed.

Vi kan give dig en helt unik indsigt i dine kundeemner, så du kan agere ud fra de rigtige informationer og målrette din markedsføring for på den måde, at få mest ud af dine markedsføringsbudgetter.

Bruger I jeres kundedata nok?

Mange virksomheder bruger ikke deres kundedata til ret meget andet end at kontakte kunder ud fra eller at holde styr på antallet af kunder. Måske ved de ikke, hvad de kan bruge dataene til, eller også mener de ikke, de har ressourcerne til det. Men det behøver ikke kræve meget, for at I kan komme i gang med at udnytte det fulde potentiale i jeres kundedatabase.

Hvis I udnytter det fulde potentiale, vil I opleve en øget konverteringsrate, og I sparer en masse ressourcer, fordi I ikke markedsfører jer til irrelevante personer.

Det går begge veje

Hvis du giver os adgang, til de kundedata du har i dag, kan vi hjælpe dig med at forstå dem bedre, og få dem inddelt, så du kan adskille de bedste kunder fra mængden i dit CRM-system. Men vi kan også hjælpe dig på en anden måde.

Ved at sende os resultaterne fra dine telemarketingkampagner eller anden markedsføring, kan vi give dig et overblik over hvilke kundeemner, der konverterer bedst, hvilke lead-kanaler de kommer fra, og hvilke kampagner, der fungerer bedst på hvilke kundegrupper.

Alt dette kan sættes op automatisk og vises til dig via et live dashboard, så du hele tiden kan agere på det. Finder vi for eksempel ud af, at dine Facebook-kampagner fungerer bedst på en bestemt kundegruppe, kan det give god mening, at du indkøber flere kundeemner af den slags til dine Facebook-kampagner. Hvis dashboardet viser dig, at de kundeemner du køber fra en bestemt lead-leverandør performer bedre, end dem du køber fra en anden lead-leverandør, kan det give mening at ændre indkøbsstrategi og lægge flest penge hos den bedste leverandør.

Hos the Data Company har vi fokuseret indsatsen omkring indsigt og optimering på tre forskellige hovedkategorier:

  1. Statisk kundedataanalyse
  2. Dynamisk Business Insight
  3. Machine Learning

En kundeanalyse er som ordet siger en analyse af dine kunder. Ved at analysere de data du har om dine kunder sammen med det ekstra data, vi kan berige dem med, kan vi inddele dine kunder i forskellige kategorier. Du kan selv opsætte kriterierne for de forskellige kundegrupper.

Dine kundegrupper kan for eksempel være inddelt i:

  • Alder og køn
  • Hvilken region de bor i
  • Personer med og uden børn
  • Langvarige kunder og nye kunder
  • Kunder, som har et lille medlemskab og kunder, som har et stort medlemskab

En kundeanalyse kan også vise dig noget om, hvor dine kunder kommer fra, og hvordan de kunder som kommer fra en bestemt kampagne performer i forhold til andre kunder.

Det indblik en kundeanalyse giver dig kan du bruge til at træffe gode beslutninger om din videre markedsføring og indkøb af salgsleads.

Har du brug for en kundeanalyse, som fortsættes konstant og hele tiden udvides, kan vi tilbyde dig et dynamisk business intelligence dashboard.

Teknologien har udviklet sig meget gennem årene og machine learning er blevet mere og mere anvendeligt. Kort fortalt kan vi bruge machine learning til at ’lære’ noget om dine kundeemner, hvor de kommer fra, og hvordan de performer og derefter automatisk agere på det.

Machine learning kræver ikke andet, end at vi kobler os op på dine systemer og lader computeren lære af det data den får ind. Jo mere data den får, des klogere bliver den. Derfor handler det bare om at komme hurtigt i gang, hvis det er noget, man ønsker at benytte sig af på sigt.

Klik på kasserne herunder, og læs mere om de forskellige former for indsigt og optimering.

Vores referencer

"Jeg har i de sidste mange år arbejdet med at blive klogere på hvorfor og hvornår kunderne forlader virksomheder, og hvad deres lifetimevalue egentligt er. The Data Company’s BI-dashboard har gjort det nemmere at rådgive og hjælpe vores kunder med at blive klogere på deres kundebase, og sætte ind på de helt rigtige tidspunkter med de helt rigtige budskaber, for at sikre at deres kunder ikke forlader dem. Et BI-dashboard giver er visuelt og nemt overblik over hvordan de forskellige salgskanaler performer, og gør det nemmere at træffe beslutninger om, hvordan ens budget skal bruges."
Scroll til toppen