fbpx
Telemarketing

Telemarketing

Telemarketing er stadig en af de mest effektive rekrutteringskanaler

Telemarketing er en af de mest effektive rekrutteringskanaler af nye kunder eller medlemmer til jeres forretning, men det er samtidigt også en af de dyreste. Derfor er det naturligvis vigtigt, at de emner, der skal kontaktes, bliver de bedst mulige, at jeres salgskampagner forberedes grundigt, og at der følges tæt op på kampagnernes performance.

Hos The Data Company har vi solid erfaring med at gennemføre effektive telemarketing kampagner, gennem vores partner The Call Company. På den måde kan vi også hjælpe med at screene dine B2B leads, booke salgsmøder, eller gennemføre dine salgskampagner over telefonen. Det er blandt andet vores lange erfaring med telemarketing, som har givet The Data Company et meget solidt fundament for at vejlede i og gennemføre leadindkøb, salgs- og markedsføringskampagner og performance opfølgning.

Hvis din virksomhed anvender flere forskellige callcentre eller flere forskellige salgskanaler, kan The Data Company hjælpe med at samkøre resultaterne, så du får et godt beslutningsgrundlag i forhold til at indkøbe og distribuerer salgsleads mellem de forskellige kanaler.

Vi kan også opkoble til jeres eget telemarketingsystem og spare jer for en masse administration. Med den form for opkobling kan vi levere performancedata live til jer via et dashboard, hvor I løbende kan følge med og agere hurtigt, hvis det bliver nødvendigt. Vores performanceanalyse kan også vise jer, hvordan de forskellige phonere performer på forskellige kampagner, hvordan de forskellige leadleverandørers performance er, og hvilke leadsegmenter der performer bedst.

Det giver jer en unik mulighed for at beslutte, hvilke phonere der bør ringe på hvilke kampagner, og hvilke leadleverandører i ønsker at købe jeres salgsleads fra i fremtiden. Analysen kan blandt andet afsløre, hvor gamle de salgsleads, I køber, er, og om der er dubletter fra flere forskellige leadleverandører.

Brug telemarketing til andet end at rekruttere nye kunder

Telemarketing behøver ikke kun at være et redskab til at rekruttere nye kunder. En stor del af virksomhedens arbejde, består også I at fastholde jeres nuværende kunder. Derfor tilbyder vi også at lave en analyse af, hvornår dine kunder oftest forlader din virksomhed, så du kan have en liste klar til telemarketingbureauet, med en række kunder, der skal ringes til, for at undgå at de smutter videre.

I kan også bruge telemarketing til at få jeres eksisterende kunder til at købe mere og derved blive endnu mere værd for jeres forretning. Her er det naturligvis også vigtig med data, så I har et grundlag for, hvem I bør tage fat i og med hvilke produkter. Har kunden f.eks. før brugt et produkt, som vedkomne ikke bruger længere, kan det være en god idé at tilbyde produktet igen og måske med lidt rabat.

Har I brug for en kunde- eller markedsundersøgelse kan telemarketing også være en rigtig nyttig metode. Generelt vil dine spørgsmål blive besvaret hurtigere og langt oftere, end hvis du sendte en mail eller gav kunderne mulighed for selv at besvare dem online på anden vis.

Scroll til toppen