fbpx
Online kampagner

Online kampagner

Opnå en højere konvertering på de sociale medier

Målrettet salg og markedsføring via sociale medier, som f.eks. LinkedIn og Facebook kan være enormt effektivt og samtidigt relativt billigt – men nøgleordet er nok ”målrettet”. Hvis din kampagne ikke er målrettet, risikerer du at betale alt for meget, for et relativt lille udbytte og samtidigt at overeksponere dine budskaber, og det kan potentielt have negative kommercielle konsekvenser.

Når du planlægger en kampagne på for eksempel Facebook, vil du sikkert benytte dig af de muligheder Facebook giver dig for at segmentere din målgruppe. De fleste som arbejder med marketing, er nemlig udmærket klar over at segmentering får konverteringsraten til at stige.

Hos The Data Company benytter vi os af såkaldt nummeroplysningsdata. Nummeroplysningsdata kan bruges på mange forskellige måder, og her gælder det bare om at tænke ud af boksen. For med nummeroplysningsdata får du endnu en mulighed for at målrette din annoncering. Vi kan lave en liste til dig med salgsleads fra nummeroplysningsdata, som passer ind i den målgruppe, du gerne vil ramme. Efter at have sikret os, at dataene er vasket, kan vi inddele de forskellige salgsleads i forskellige målgrupper. Vi kan også berige dem med mere data, for at give dig et endnu bedre datagrundlag. Herefter kan du indlæse dem i Facebooks Ads Manager og annoncere direkte til dem. Fordi du nu ikke bare segmenterer efter de cookie-oplysninger Facebook har indsamlet via Facebook-pixel, men også bruger data om, hvordan kunderne opfører sig og lever offline, vil du opleve, at dine annoncer slår bedre igennem, fordi de rammer mere plet.

Læg kræfterne de rigtige steder

Når du skal planlægge en online markedsføringskampagne, er det vigtigt, at du lige fra starten træffer de rigtige beslutninger. Først og fremmest skal du vide, hvem din målgruppe er, og hvordan du skal kommunikere med dem, men du skal også vide, hvor og hvordan du får fat i dem.

I The Data Company kan vi hjælpe dig med at finde frem til den rigtige målgruppe og det rigtige medie på baggrund af dine kundedata og tidligere kampagner. På baggrund af de data kan vi belyse sandsynligheden for, hvor mange kunder en kommende kampagne vil kunne give dig, så du får et bedre billede af dine resultater og omkostninger inden kampagnen går i gang.

Både under og efter din SoMe kampagne vil du kunne følge med i, hvordan kampagnen kører, og hvilke salgsleads og kanaler der performer bedst. Når du kan måle effekten af dine kampagner live, giver det dig mulighed for at træffe intelligente beslutninger, om hvorvidt kampagnen skal fortsætte eller reguleres, og du får på den måde meget mere ud af dit budget, end du er vant til, og en meget bedre idé om hvorvidt dit marketing-mix er det rigtige.

Scroll til toppen