fbpx
Øvrige markedsføringskanaler

ØVRIGE MARKEDSFØRINGSKANALER

Direct e-mail og direct mail kampagner

Direct mail kampagner kommer i mange former, f.eks. er nyhedsbreve fortsat et effektivt redskab til at vedligeholde en kundeportefølje og skaffe nye kunder. Hvis du anvender direct mail kampagner i din markedsføring, er det dog vigtigt at være opmærksom på de samme forbrugerbeskyttelsesregler som også gælder for telemarketing, og derudover giver det næsten sig selv, at opdaterede kontaktinformationer er en forudsætning for en effektiv kampagne.

Vores Software as a Service (SaaS) løsning kan integreres direkte med alle almindelige SoMe og direct mail kanaler, så som Facebook, LinkedIn og Mailchimp. På den måde kan du sikre effektiv levering af opdateret, beriget og vasket data til alle de kanaler, du har behov for, så du kan gennemføre målrettede kampagner. 

Samtidigt kan du også få et lettilgængeligt overblik over, hvordan de forskellige kanaler performer, så du kan prioritere de mest effektive kanaler eller den bedste kombination af salgs- og markedsføringskanaler.  

Gennem vores samarbejdspartnere kan vi også hjælpe med at opsætte og gennemføre direct mail kampagner eller kampagner på sociale medier (SoMe) som f.eks. Facebook og LinkedIn.

Hvis du sørger for at de oplysninger, du har på de personer, som er tilmeldt dit nyhedsbrev, er korrekte og berigede, kan du nemmere opnå en højere klikrate og en bedre konverteringsrate. Du vil nemlig den vej igennem kunne målrette dine nyhedsbreve mere effektivt til de forskellige målgrupper og personalisere nyhedsbrevene, så de bliver mere vedkomne og relevante. Det har en beviselig effekt, og de ressourcer, du ligger i dine direct mail kampagner, får dermed automatisk en større værdi.

Automatisering giver en bedre ROI

Når du kører direct mail kampagner, er automatisering et meget vigtigt parameter. Hvis du ikke automatiserer dine kampagner, kommer du til at spilde både tid og ressourcer på at lave massevis af enkeltstående kampagner uden et egentligt hovedformål. Du mister derfor hurtigt overblikket, og det bliver sværere at optimere kampagnerne, fordi de hele tiden skifter. Derudover kan du ikke være sikker på, at du fanger din målgruppe, som du ønsker, og får dem ledt videre i købsprocessen.

Med en automatisering kan du f.eks. sortere elementer i dine nyhedsbreve fra, hvis kunden allerede har købt det produkt eller den service, og så undgår du, at kommunikere budskaber som er irrelevante. Det kan nemlig hurtigt få en potentiel kunde til at miste interessen og slette dig fra indbakken eller ophæve sin permission.

Klassisk direct mail i en digital verden

Selvom vi lever i en digital verden, er det stadig effektivt at bruge klassisk direct mail i form af fysiske breve. Men her er det ekstra vigtigt, at du er skarp på dine budskaber, og har styr på kontaktoplysningerne i din database.

Har du det, kan du nemt segmentere målgruppen ud fra de berigede data og lave små ændringer i brevene, alt efter hvem du sender til. Det er også vigtigt, at du sørger for at holde budskabet simpelt, så der ikke er for meget at forholde sig til for modtageren. Et fysisk brev i postkassen med klare budskaber, som er relevante for modtageren, vil med langt større sandsynligt blive læst end et generelt brev, som taler til en meget bred målgruppe.

Andre salgskanaler

Det går stærkt inden for markedsføring, og de muligheder virksomheder har for at nå ud til deres målgrupper. Markedet er i konstant udvikling, og det er vi naturligvis også. I takt med at der kommer nye systemer, metoder og salgskanaler, tilpasser vi os, så vi hele tiden kan leve op til vores kunders forventninger, og den måde de markedsfører sig.

Vi kan koble op med de fleste systemer, som findes på markedet, og kommer der nye til, kan vi nemt tilpasse vores produkt, så vi hele tiden er opdaterede. For The Data Company handler det om at udfordre os selv og hele tiden udvikle vores produkt, som er et dynamisk værktøj, der følger udviklingen.

Scroll til toppen