fbpx
Forbrugerprofiler

Forbrugerprofiler

Markedsfør dig overfor din mest profitable målgruppe

Ville det ikke være skønt, hvis du vidste præcist, hvem din bedste kundegruppe er, og dermed kunne markedsføre dig målrettet overfor denne gruppe? Med The Data Company som samarbejdspartner er det muligt ved hjælp af kundeanalyser at segmentere din kundeportefølje, så du får svar på dette.

Vi kan, ved at analysere dine kundedata, give dig en meget præcis indsigt i, hvilke af dine kunder, der er de mest profitable. Og ikke nok med at vi kan give dig indsigten – vi kan give dig den ”live” via vores dashboard. På den måde har du hele tiden fingeren på pulsen i forhold til jeres aktuelle målgrupper, og du kan følge, hvad specifikke indsatser gør ved målgruppens sammensætning.

Data flytter sig konstant, og det er derfor kritisk, at du har en føling med, hvordan dine kundedata udvikler sig. Det kan vi hjælpe dig med, gennem enkeltstående eller fortløbende profilanalyser. Profilanalysens formål er at synliggøre de mest og de mindst profitable målgrupper, herunder ændringer siden sidste analyse og egentlige årsagsforklaringer og/eller anbefalinger.

Når du begynder at arbejde målrettet med konverteringsoptimering på baggrund af din nye kundeindsigt, vil du hurtigt se, at din indtjening stiger, fordi du ikke længere bruger unødig kapital på at skaffe nye kunder, som ikke er profitable, eller forsøge at fastholde målgrupper, som ikke giver valuta for pengene.

Arbejdet med kundesegmentering kan helt konkret bruges til at opbygge personaer, som kan bruges, når du markedsfører virksomheden. En persona er en profil, som beskriver de forskellige kundesegmenter meget nøje, så det bliver lettere for dig at vide, hvordan du bedst muligt rammer dem. For eksempel kan personprofilen vise:

  • Køn og alder
  • Touchpoints
  • Livstidsværdi
  • I hvilket område kunden bor
  • Bopæls-type
  • Antal børn
  • Civilstatus
  • Hvor kunden kommer fra (SoMe kampagne, egen henvendelse, websites kontaktformular, DM, TM, osv.)
  • Hvilke behov har kunden?

Et effektfuldt værktøj til dit content-arbejde

En persona giver dig et virkefuldt redskab til at skabe content, som taler direkte ind i målgruppens behov, og på den måde bliver din kommunikation vedrørende og interessant for din målgruppe. Samtidigt opnår du det mål, du havde med din markedsføring, og på den måde får virksomheden langt mere værdi af dit arbejde.

Dit content-arbejde bliver langt lettere, hvis du ved, hvem du taler til, og har en idé om hvilken type person og hvilke behov, du skal forsøge at ramme. Når du arbejder ud fra en udførlig personprofil, vil du opleve, at du taler mere direkte til målgruppen, og din kommunikation bliver mere flydende. Når du ved, hvad der bekymrer din målgruppe, kan du meget bedre kommunikere til dem på en måde, som påvirker dem i den retning, du ønsker.

Conzoom® er baseret på data fra offentlige registre og er et meget effektivt redskab til at segmentere dine kunder. Se filmen herunder og bliv klogere på Conzoom®.

Scroll til toppen