fbpx
Databerigelse

Databerigelse

Du har sikkert masser af data, men har du den nødvendige indsigt i dine kunder?

God data, anvendt på den rigtige måde, er ikke bare data, men essentiel viden, som kan bruges til at booste din forretning markant. Hvis man bruger data på den rigtig måde, kan man ofte nå langt større højder, end man lige umiddelbart skulle tro – men det forudsætter altså, at du har adgang til relevant data, renset data og en struktureret indsigt i data. Databerigelse handler om, at tilføre ligepræcist den data eller viden som er nødvendig for at kunne anvende den eksisterende data optimalt.

Ved du, om du bruger dine kræfter på langvarige kundeforhold eller en kunde, som kun bliver i en meget kort periode? Kender du dine kunders værdi  gennem hele deres ’levetid’, og går du målrettet efter de mest værdifulde kunder, når du kører salgs- og markedsføringskampagner? Har du alle de oplysninger, du skal bruge for at kunne målrette din markedsføring mod forskellige forbrugerprofiler? Og har du den nødvendige information til at beslutte, hvilke salgsleads du skal købe eller hvilke salgs- og markedsføringskampagner, evt. i kombination, som er mest effektive overfor en specifik målgruppe?

Vi er eksperter i databerigelse

Hos The Data Company tør vi godt kalde os selv eksperter i databerigelse, og vi ved, hvor værdifuldt databerigelse kan være for mange virksomheder. For nogen kan det være ekstremt værdifuldt at få beriget deres kundedata med opdaterede adresseinformationer og stamdata, f.eks. på baggrund af CPR-registret og for andre, kan det være relevant at få sine kundedata eller leads beriget med oplysninger om f.eks. kundernes forbrugeradfærd, deres betalingsevne, boligtype, telefonnummer, køn, alder, om de har bil, og hvilken boligtype de har.

På baggrund af den databerigelse, vi laver, kan vi, meget effektivt, hjælpe dig med at segmentere dine kunder og leads og f.eks. lave en tvillingeanalyse, så du kan fokusere på de segmenter, som konverterer bedst eller på de kunder, der giver den bedste indtjening.

Når vi beriger dine kundedata, kan du for eksempel få svar på:

  • Hvilke medier bruger jeres kunder, og hvornår er de aktive der?
  • Hvor mange biler har dine kunder?
  • Hvor meget tjener dine kunder?
  • Hvor mange børn har dine kunder?
  • Bor kunden i nærheden af aktuelle indbrud?
  • Hvad er sandsynligheden for skybrud i kundens område?
  • Kan man se havet fra kundens bolig?
  • Hvordan bliver kundens hus opvarmet
  • Og mange andre relevante variabler …

Består jeres data primært af virksomheder, så kan vi naturligvis også hjælpe jer. Principperne er de samme som ved data på private, men her vil vi kunne udvide med data fra en lang række andre databaser og dermed berige jeres data med en masse forskellige faktorer, roller, kontaktpersoner, osv.

Er I på udkig efter virksomheder, kan I for eksempel få svar på:

  • Hvilken branche hører virksomheden til?
  • Hvem er ansvarlig for virksomhedens markedsføring?
  • Hvor længe har virksomheden eksisteret?
  • Hvor mange ansatte er der i virksomheden?
  • Hvad er deres omsætning?
  • Og mange andre relevante variabler …

Samarbejdet med Geomatic

Vi bruger de bedste kilder til at bearbejde og berige jeres data, og derfor samarbejder vi bl.a. med Geomatic om at berige data med Conzoom® koder, hvilket gør dig i stand til at navigere imellem forskellige målgrupper nemt, visuelt og med et enkelte klik med musen.

Se videoen herunder, om hvordan Geomatic arbejder med databerigelse.

Scroll til toppen