fbpx

OPDATERET DATA kan IKKE UNDERVURDERES

Lad os gennemgå dine kundedata, og få styr på hvor meget, de er værd.

Måske ligger du også inde med en masse kundedata, som du ikke rigtigt har styr på. Mange virksomheder er faktisk ikke klar over, hvor gammelt deres data er, og om det overhovedet er brugbart længere.

Vi sikrer dig, at du altid har det nyeste data, så du ikke bruger tid på at kontakte nogen forgæves, fordi de er afdøde, flyttet eller ikke længere arbejder i den virksomhed eller stilling, de gjorde en gang. Desuden kan vi sikre dig, at du stadig har samtykke til at kontakte dine kundeemner.  

Datakvalificering

For at få værdi af dine data, skal de være valide

Med vores løsning kan vi igennem en direkte opkobling til dine data løbende opdatere, validere og vaske det data, der kommer ind i systemet. Vi sørger altså for, at opretholde og optimere datakvaliteten, så du altid har den mest muligt opdaterede kundedatabase.

Vi kan for eksempel hjælpe dig med at:

  • Validere dataene på de salgsleads, du modtager eller genererer via SoMe-kampagner
  • Opdatere og løbende vedligeholde ældre data
  • Håndtere returpost, der skal genudsendes med korrekt adresse
  • Sortere dine eksisterende kunder fra i lister med nye salgsleads, før de sendes til telemarketingbureauet.

Som en start bør hele din kundedatabase blive kigget igennem og valideret, så alle data står korrekt registreret og selve strukturen i jeres data bliver ensartet og samlet et sted. Herefter vil de data, der er i databasen, automatisk blive opdateret ved flytning, navneskifte, nummerskifte, osv.

ERP- og CRM-systemer og ikke lig med god datakvalitet

Selvom du har investeret i dyre ERP- eller CRM-systemer, er det ikke ensbetydende med at din datakvalitet er i top. Systemerne kan sagtens indeholde gamle og forældede oplysninger om dine kunder og salgsleads. En lav datakvalitet i dine systemer kan give store problemer og fejl, når du trækker rapporter, fordi de data, som ligger til grund for rapporten, ikke er valide. Og så giver det sig selv, at rapporterne heller ikke er valide, og rent faktisk ikke kan bruges til noget som helst. Du risikerer at træffe forkerte beslutninger uden at være klar over det, og det kan have fatale og økonomiske konsekvenser.

Vil du sikre dig, at de rapporter, du trækker og træffer dine beslutninger ud fra, er valide, bør du derfor jævnligt gennemgå dine data. Med os som samarbejdspartner er du sikret, at dine data altid er valide, fordi vi hele tiden vasker og validerer dine data. Derfor behøver du ikke at finde ressourcer i din virksomhed til at gennemgå jeres data. Og det behøver ikke at koste jer en formue.

Der er konsekvenser ved dårlig datakvalitet

Måske har du, lige som mange andre, ikke tænkt over hvilke konsekvenser der kan være ved dårlig datakvalitet. Hver dag iværksættes store direct mail-, telemarketing-, SoMe- og TV-kampagner i virksomheder landet over. Formålet med dem er ene og alene at skaffe nye kunder eller salgsleads, som man senere kan markedsføre sig overfor. Og alle disse kunder skal gerne i sidste ende betale omkostningerne for kampagnerne og give virksomheden overskud.

Lad os give dig et eksempel: Du indlæser en række kundedata i dit CRM-system uden at tjekke kvaliteten af dataene. Det viser sig at flere af emnerne allerede er i dit system, og at postnumrene ikke stemmer overens med de officielle postnumre, vi bruger i Danmark.

Problemet er, at du nu tror, at du rammer flere kundeemner i dine kampagner, end du i virkeligheden gør. Derfor bliver konverteringsraten heller ikke så stor, som du havde regnet med. Og er der tale om direct mail eller telemarketing, bliver udgiften også langt større end nødvendigt.

Et andet problem det kan skabe, er at breve og leverancer bliver sendt til det forkerte postnummer og derfor risikerer at cirkle rundt i postsystemet i længere tid eller slet ikke kommer frem. Det giver kunden en dårlig oplevelse, og din virksomhed får en større udgift end nødvendigt og må måske vente på, at fakturaer bliver betalt.

Klik på kasserne herunder og læs mere om de forskellige former for datakvalificering.

Vi samarbejder med...

VI HJÆLPER DIG HELE VEJEN

Fra indkøb af salgsleads til det strategiske overblik.

Se filmen og bliv klogere på, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vokse.

"I The Data Company har vi stor og dokumenteret erfaring med at automatisere og optimere vores kunders salgs-pipeline gennem optimeret lead-indkøb, effektiv databerigelse og struktureret performance-monitorering. Vores setup er enormt simpelt, men det virker, og de fleste kunder bliver faktisk overraskede over både hvor effektiv og hvor billig vores SaaS løsning til leadindkøb og salgsoptimering er."
Scroll til toppen